Zafascynowany nowym Tourem, zacząłem mocno się zastanawiać czym jeszcze Skoda zamierza nas zaskoczyć w przyszłości.
Przyznam szczerze, że nie wierzyłem w reanimacje O II z przed FL'u... a tu jednak.
Ale wracając do głównego tematu. Mam takie iście szatańskie przeczucie, że obecny nowy tour wkrótce przejdzie FL, czyli po prostu aktualna OII FL bedzie tourem II FL, a O II zostanie zastąpiona “trójką”, I to może w przyszłym roku ??? kto wie ? Dla mnie jako klienta obecna propozycja w postaci Toura II nie ma konkurencji, tyle że dla Skody to kanibalizowanie zysków ze sprzedaży OIIFL – takie przelewanie z jednej menzurki do drugiej. Ani udziału w rynku nie zwiększą, ani tym bardziej wyników sprzedaży OII nie poprawią...
Po prostu, na chłopski rozum, za mała jest różnica techniczna pomiędzy tourem a OII, żeby to mogło trwać dłużej w niezmienionej postaci (cenowa zaś całkiem zacna). OI musieli wycofać, a OIII im się ślizgnęła/VW storpedował/... itp itd, więc ratują się takim tymczasowym rozwiązaniem.
Co wy na to ??
Ciekaw jestem jakie Wy macie zdanie w tym temacie.
Moim zdaniem wejdzie O3, a Tourem będzie właśnie O2 Tour - wtedy rozróżnienie wersji będzie bardzie wyraźne niż teraz. Dziwne byłoby wskrzeszanie O2 do Toura żeby nie długo potem robić Tourem O2FL
Moim zdaniem wsadza diesla do Toura... I to pewnie w połowie 2011r lub nawet wczesniej.Bo w sumie ten tour nie ma żadnego sensownego silnika.Bo wkladane 1.4 i 1.6 byly fajne ale 15 lat temu Rynek czeka na jakis sensowny silnik i VW go da.
Ogólnie Skoda jest jedną z niewielu marek, która nie próbuje za wszelką cenę co roku zaskakiwać nową wersją. Bazuje na sprawdzonych technologiach grupy, na czym często wygrywa. Także OTII według mnie zagości na dość długo na rynku, może z niewielkimi modyfikacjami wnętrza i nowymi silnikami. Octavia może natomiast niedługo pojawić się w trzeciej osłonie - choć też nie podejrzewałbym jakiś drastycznych zmian - to nie w stylu Skody...
Moim zdaniem wsadza diesla do Toura... I to pewnie w połowie 2011r lub nawet wczesniej.Bo w sumie ten tour nie ma żadnego sensownego silnika.Bo wkladane 1.4 i 1.6 byly fajne ale 15 lat temu Rynek czeka na jakis sensowny silnik i VW go da.
To będzie zależało od sprzedaży. Patrząc na forum, to zainteresowanie OTII jest spore i to w obydwu wariantach silnikowych. Z dieslem może być problem, bo to dość mocno przedroży - bardziej bym się skłaniał do promocji na instalacje gazowe lub fabrycznych wersji PB+LPG.
Z tego cowiem z pewnych źródeł ( te źródła mówiły już ponad rok temu o tym, że O II z przed liftu stanie się nową O II tour) O III przewidywana jest na 2012 r.
hm... Ale zobaczcie formy i linie produkcyjne do OIIFL są (nic odkrywczego ;-) ), więc co za problem tłuc dalej OIIFL jako Tour II FL, po wprowadzeniu OIII, "chłit mketingody" aż się prosi. Zawsze to "nowość" by była i okazja do wyciągnięcia kliku złociszy więcej od klienta.
Ja słyszałem nawet oficjalnie (tzn. gdzieś w mediach), że po wprowadzeniu OIII Tour ma przejść lifting i ma być to OII FL - to zresztą byłoby zrozumiałe. Bez sensu wyrzucać linie produkcyjne do dobrego auta a zostawiać stare... Przecież O I Tour też przechodził FL.
te fotki to juz od roku kraza i były juz na tym forum nie dublujcie tematów i nie zakladajcie nowych tylko kontynuujcie stare bo w ogóle się śmietnik zrobi na forum
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
dobra nie podniecajcie się cwaniaki poloniści , pisałem na kompie bez słownika a tymi swoimi gadkami dalej robicie śmietnik zamiast poszukać czy coś było czy nie to wklejacie to samo po raz 10
Zamieszczone przez LUKI
chyba nie byłem na tej lekcji
na tej nie byłeś i na kilku innych na których ja byłem też nie będziesz :]
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Według mnie Octa III może być brzydsza niż ta która jest produkowana obecnie.
VW bardzo się denerwuje, że Skody sprzedają się tak dobrze i celowo"psuje" nowe modele, np nowy Superb (zawsze porównywany do Passata), ilość miejsca w środku-więcej niż VW, jakość - prawie VW, silniki te same, wyposażenie podobne, ale... No właśnie, większość ludzi kupuje samochód oczami a tutaj Superb nie ma się czym chwalić, poza tym zawieszenie jest gorsze niż VW a cena Skody nie jest już tak okazyjna jak kiedyś.
W temacie Octavi III:
Wyglądem musi się różnić od obecnej ale obawiam się "tworu" na kształt obecnego Superba.
Poza tym Skoda ma taki drobny detal, który mnie wkurza - głośniki w drzwiach są umieszczone nie z przodu ale obok bioder kierowcy i pasażera. W efekcie głośniki grają "w dupę" (i to dosłownie) ponieważ są częściowo zasłonięte przez ludzi.
I jeszcze taki drobiazg: skonfigurowałem sobie Octavię i Golfa i ten drugi ma lepsze wyposażenie w tej samej cenie (cennikowej) więc nie zachęca mnie to do zakupu Skody.
Poza tym Skoda ma wizerunek samochodu flotowego i większość kierowców próbuje mnie wyprzedzać za wszelką cenę (a nie jeżdżę wolno :diabelski_usmiech )
Można by tak jeszcze długo wymieniać i czepiać się pierdół zarówno w Skodzie jak i VW. :lol:
Kolego - czyżbyś narzekał na wygląd nowego SuperBa? O ile do sedana można się jeszcze przyczepić, to już kombi jest z wygladu klasa! Opatrzony Passat niech się schowa.
A co do tego "duszenia" Skody to masz rację - co rusz przekonujemy się, że "coś" zabrali.
Ale chyba nie tędy droga - może niech dołożą coś gratis do VW a nie zabierają nam :twisted:
Pozdro
Witam kolegów, jeśli mogę wyrazić swoją opinię w tej kwestii to:
1, na polskim rynku nowy (stara II) tour raczej sukcesu nie osiągnie z tymi silnikami (bez diesla)
2, już kilka lat temu czytałem wypowiedź wysoko postawionego gościa z Vw iż Skoda powinna być alternatywą dla ...Fiata. Wniosek nasuwa się tylko jeden, wcześniej czy później skoda obniży loty. Co do Superb to przepraszam niektórych kolegów ale jedynka była ładniejsza (miała proporcje), kombi owszem ale nie uważacie iż tył jest niemalże identyczny z oktawią.
Pozdrawiam
Komentarz